درمان صدمات مغزی با کمک سلول های رشد یافته در میکروالیاف ها

 

دستیار محقق پروژه در دانشگاه ایالتی آیووا: نسترن هاشمی

پژوهشگران در حال آزمایش یک راه جدید برای ساخت میکروالیافی هستند که رشد سلول ها را پشتیبانی کند. این الیاف بسیار کوچک میتواند ابزار بسیار مفیدی برای اتصال مجدد اعصاب و بازسازی سایر بافت های آسیب دیده باشند.

نسترن هاشمی در این رابطه می گوید :
سلول های بنیادی عصبی در الیاف پلیمری می تواند زنده بماند و رشد کند. وی در ادامه می افزاید : این سیستم کاربردی جدید الیاف برای برنامه های کاربردی درمانی از جمله هدایت رشد سلول  های عصبی ، سیستم های بازسازی رگ های خونی ، تاندون ها و بافت های عضلانی می تواند به کار برده شود. neurobiological ،

وی می گوید این پروژه ایست که توسط دفتر تحقیقات نیروی دریایی در تلاش برای کسب اطالاعات بیشتر در مورد آسیب های مغزی تامین می شود و ما علاقه مند به درک این موضوع هستیم در نزدیکی سلول های عصبی و آسیب به آن می شود. microbubblesکه امواج شوک چگونه باعث ایجاد  

آسیب کمتر به سلول ها :

نسترن هاشمی می گوید : رویکرد ما به ساخت الیاف منحصر به فرد است در اینجا نه ولتاژ بالا، فشار بالا و یا حتی درجه حرارت بالایی هم وجود ندارد بنابراین ما فکر میکنیم یک روز بتوانیم سلول های درون محفظ ها را درون الیاف  بدون آسیب رساندن به آنها قرار دهیم.

از طریق کانال های کوچک برای تولید میکرو الیاف هاست. PCLرویکرد پژوهشگران آیووا توسعه استفاده از روش ساخت میکروسیال ها به پمپ

 این الیاف قطری معادل۲.۶-۳۶.۵ میلیونیم متر دارند و شکل آنها قابل کنترل است.
نسترن هاشمی می افزاید : ما از نیروهای هیدرو دینامیکی برای نفوذ در جهت مولکول ها برای ساخت سازه الیاف که دارای خواص و جهت مختلف هستند بهره میبریم.
این گروه پژوهشی نشان داده است که سلول های بنیادی عصبی قادر به متصل و تراز شدن بروی داربست میکرو الیاف هستند. در این مطالعه مرگ سلولی حداقل بوده و تکثیر سلولی نیز با تغییر ویژگی های داربست لیفی تحت تاثیر قرار میگیرد.
این تحقیق به پژوهشگران و مهندسین بافت کمک می کند تا راه حلی برای بازسازی سلول های عصبی و بافت ها پیدا کنند.علاوه بر این الیاف پی سی ال را می توان در بازسازی بافت های دیگر مانند عضلات و تاندون ها و عروق خونی بکار برد.

photo_2016-10-16_11-15-54 
 

Post source : http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/acs.biomac.6b01028

Top